Jedne przedsiębiorstwa do sprawnego wykonywania obowiązków biznesowych potrzebują tylko kasy lub drukarki fiskalnej. Drugie, aby uzyskać ten efekt, muszą wdrożyć stosowne urządzenia peryferyjne. Jeszcze inne, wśród dodatkowych technologii sprzedaży szukają dość szczególnych rozwiązań, precyzyjnie odpowiadających na potrzeby działalności handlowej. Takich rozwiązań, jak waga etykietująca, której poświęcimy dzisiejszy wpis.
Czym się charakteryzuje waga etykietująca?
Oczywiście, model taki posiada szereg cech, które łączą go z innymi, należącymi do tej samej, dużej grupy urządzeń peryferyjnych. Służy do pomiaru masy produktów i potrafi charakteryzować się różnymi zakresami ważenia. W zależności od producenta i modelu, dysponuje rozmaitymi rozwiązaniami w kontekście zastosowanych wyświetlaczy czy wbudowanego panelu sterowania (klawiatury). A zatem, pod jakimi względami wyróżnia się waga etykietująca?
Po pierwsze, posiada własną bazę towarową. Innymi słowy, podobnie jak kasa fiskalna, umożliwia zaprogramowanie określonej liczby pozycji (PLU) w pamięci urządzenia. Rozwiązanie to jest niezbędne w kontekście innego, jakie odznacza opisywaną technologię. A mianowicie, jak sama nazwa wskazuje, ten typ wagi nie tylko dokonuje pomiaru masy, ale i wystawia konkretnie skonfigurowane etykiety. Na tych (często samoprzylepnych) wydrukach znajdują się wszelkie niezbędne informacje o danym produkcie (m.in. jego nazwa, cena za 1 kilogram, producent, nawet skład) oraz naszym wyborze (waga pobranej ilości produktu i należna za nią kwota do zapłacenia). Wszystkie te wiadomości zbiera umieszczany na etykiecie kod kreskowy, który będzie następnie czytany w kasie za pomocą skanera – tak jak kody widniejące na innych, pakowanych produktach, niekoniecznie sprzedawanych na wagę.
Gdzie spotkamy wagi etykietujące?
Najpierw warto zaznaczyć jedną ciekawą rzecz: wagi etykietujące są tak skonstruowane i zaprogramowane, by klienci mogli sami je obsłużyć. Urządzenia te często posiadają dodatkowy panel – z przyciskami i grafikami lub nawet obrazem wyświetlanym na ekranie dotykowym – przejrzyście przedstawiający konkretne pozycje z oferty. Dzięki niezwykle prostej obsłudze wystarczy, że konsument położy na szalce produkt o ilości, którą chce nabyć, i po dokonaniu pomiaru wybierze odpowiedni rodzaj towaru. Technologia wydrukuje etykietę zawierającą wszystkie potrzebne dane, którą należy nakleić bezpośrednio na produkt lub opakowanie, w jakim się on znalazł. Tak przygotowany towar można z łatwością zeskanować w kasie. Jednym słowem, wagi etykietujące znacznie przyspieszają sprzedaż produktów wymagających pomiaru masy, zapewniając przy tym możliwość precyzyjnego ustalenia, w jakiej dokładnie ilości chcemy je kupić.
Zatem tego typu modele, głównie w postaci punktów samoobsługowych, znajdziemy głównie w rozbudowanych przedsiębiorstwach, charakteryzujących się bardzo bogatym asortymentem, dużym natężeniem ruchu oraz sporą liczbą stanowisk pracy. I oczywiście zajmujących się także sprzedażą towarów na wagę. Mowa tu głównie o supermarketach i hipermarketach, a konkretnie działach z warzywami i owocami oraz produktami sypkimi (w przypadku „spożywczym” mogą to być np. orzechy, zaś w „budowlanym” – chociażby drobne śrubki).
bonzo
w moim biznesie raczej nieprzydatna ale nie da sie ukryc ze to jedno z ciekawszych urzadzen sprzedazowych