Ten temat musiał się tu w pewnym momencie pojawić. W końcu coraz częściej wolimy załatwić coś przez internet, niż iść w tym celu do jakiegoś punktu handlowo-usługowego. Dotyczy to także zakupów w sieci, z którymi wiąże się szereg korzyści. Technologie sprzedaży również możemy uzyskać w ten sposób, jednak ważne jest, aby przy takiej transakcji mieć w pamięci kilka istotnych informacji.
Dlaczego chętnie robimy zakupy przez internet?
Ponieważ przestrzeń wirtualna otwiera przed nami nowe, szerokie możliwości. Przede wszystkim, zanim nabędziemy interesujący nas produkt, jesteśmy w stanie łatwo i szybko uzyskać dostęp do mnóstwa informacji na temat zarówno tej konkretnej rzeczy, jak i wszystkiego, co jest z nią związane (produkcja, dystrybucja, opinie użytkowników, oferowane ceny, historia, dostępność itd.). Co więcej, przeglądając oferty w sieci jesteśmy, możemy zaoszczędzić czas, który normalnie spędzilibyśmy na wizytach (czasem też nieudanych) w sklepach stacjonarnych.
Istnieje też opcja uzyskania wielu produktów bez wychodzenia z domu – dzięki przeróżnym usługom pocztowym i kurierskim. Warto też dodać, że zakupy internetowe zyskują na atrakcyjności, dzięki bezpieczeństwu, jakie dają. Prawo chroni konsumenta, dlatego jeśli dany produkt nie spełni naszych oczekiwań, możemy często zrezygnować z niego, odzyskując wydane pieniądze.
Dlaczego powinniśmy uważać przy zakupie kasy fiskalnej?
Chyba wszyscy się zgodzimy, że urządzenia rejestrujące sprzedaż wyróżniają się na tle innych technologii użytkowych. W końcu zakup, instalacja oraz korzystanie z kasy fiskalnej ma silny związek z obowiązującymi przepisami, określonymi przez Ministerstwo Finansów. Specyfika ta przekłada się na wszystko – także na transakcję, podczas której uzyskujemy interesujący nas model.
Na co powinniśmy koniecznie zwrócić uwagę przy zakupie kasy fiskalnej przez internet? Odpowiedź brzmi: na to, gdzie znajduje się siedziba firmy, u której postanowiliśmy nabyć urządzenie. Czemu to takie ważne? Wyobraźmy sobie zatem, że nie obchodzi nas ta informacja. Kupujemy wybrany model, który dociera do nas z miejsca oddalonego o paręset kilometrów. Wiemy jednak, że zanim zaczniemy z tej technologii korzystać, musimy ją wpierw zarejestrować i zafiskalizować. O ile pierwsza kwestia zależy w dużej mierze od nas, o tyle już druga – leży w rękach uprawnionego serwisanta, zwykle pochodzącego z firmy, która sprzedała nam kasę. Co więcej, działania te muszą zostać wykonane w odpowiednim czasie. Duża przestrzeń do pokonania potrafi zatem znacząco utrudnić przejście koniecznych procedur w obowiązujących nas terminach. A ich przekroczenie może oznaczać przekroczenie również nic innego, jak złamanie prawa fiskalnego.
Osobnym, choć podobnym problemem, są zarówno przeglądy techniczne (które każde urządzenie fiskalne musi przechodzić nie rzadziej, niż co 2 lata) oraz niespodziewane usterki. Każda z tych sytuacji bezwzględnie wymaga jednego – przerwanie prowadzenia sprzedaży. Duży dystans, dzielący nasze miejsce pracy od siedziby serwisu zapewne wydłuży czas przestoju w pracy, a co za tym idzie – narazi nas na większe straty finansowe. Sumując, transakcja dokonana za pośrednictwem sklepu internetowego, którego siedziba znajduje się daleko od nas, może sprawić, że wygoda i komfort przeistoczą się w stratę pieniędzy, czasu i nerwów, nie mówiąc już o ewentualności złamania przepisów.
Dlaczego warto zaglądać do sklepu internetowego?
Bo gdy już dopilnujemy tego, że dealer technologii sprzedaży znajduje się niedaleko nas, wystarczy korzystać z dobrodziejstw zakupów w sieci. Jeśli pierwszy raz stykamy się z branżą fiskalną, internet bardzo pomoże nam szybko się z nią zapoznać. Poza tym, sklep internetowy danego przedsiębiorstwa pozwoli nam poznać pełną ofertę, w przeciwieństwie zapewne do konkretnego punktu handlowego, który potrafi dysponować jedynie wybranymi produktami. Strona w sieci umożliwi nam poznanie dokładnej charakterystyki poszczególnych modeli, porównanie ich, a także dowiedzenie się, co inni użytkownicy sądzą na temat konkretnych urządzeń. Dodatkowo, jeśli opisy i graficzne wizualizacje okażą się niewystarczające, zawsze istnieje opcja skontaktowania się z ekspertem – i to na kilka sposobów: drogą telefoniczną, mailową bądź przy pomocy specjalnego chatu.
Oczywiście, zawsze taki „internetowy rekonesans” warto zakończyć swoją obecnością w punkcie handlowym, by zobaczyć wybrany model na własne oczy, porozmawiać na żywo ze specjalistą i rozwiać ostatnie wątpliwości. Warto jednak skorzystać z narzędzi i udogodnień oferowanych w ramach zakupów sieciowych.
Neni
opcja chatu na stronie internetowej sklepu to super opcja, siedząc w domu przed komputerem dowiedziałam się wszystkiego, o co normalnie zapytałabym w sklepie stacjonarnym 🙂 duża oszczędność czasu, zdecydowanie 🙂